خودارضایی از نظر علمی


خور ارضایی چه در دختر و چه در مورد پسران عزت نفس اون ها رو در هم می شکنه.و اما سخنی با کسانی منکر عوارض و عواقب خود ارضایی هستند :

در مورد پسران:تاثیرات خود ارضایی از لحاظ علمی کاملا قابل بررسی است:بیماری تیروئید رو که همه می شناسید.یعنی غده ی تیروئید در تلاش بیش از اندازه برای تولید هورمون بزرگ و متورم می شه که بهش می گن گواتر.

آقا پسر ها هم غده ی پروستاتی دارن که در پشت مثانه واقع شده و بخش مهمی از مایع منی رو می سازه و به میزراه و در نهایت خارج بدن هدایت می کنه.و در یک فرد خود ارضا که غده ی پروستات بیش از اندازه برای تولید سهم خودش از مایع منی فعالیت 

می کنه،احتمال ابتلا به ورم پروستات بسیار بالا است.عقرب ها هنگام نیش زدن همیشه مقدار کمی و با ملاحضه از زهرشون رو استفاده می کنند چون ساخت مجدد زهر برای بدنشون هزینه زیادی داره.مایع منی شامل میلیون ها اسپرمه که ساخت خود اسپرم ها مقدار زیادی از مواد مغذی بدن رو مصرف می کنه«از جمله مقدار زیادی dna».

همچنین در منی مواد مغذی بسیار متنوع و با ارزشی هم هستند که اسپرم رو تغذیه و حفاظت می کنند.واضح است که با هدر دادن مایع منی در نتیجه ی خود ارضایی،این مواد از دسترس بدن خارج می شن و صرف ساختن مایع منی می شن.

آلت تناسلی برای همه مردان اهمیت زیادی داره.برای ایجاد حالت نعوظ«حجیم و کشیده شدن آلت» خون زیادی وارد آلت می شه که بعد از مدتی موادش از جمله اکسیزن و کربوهیدراتش توسط سلول های آلت مصرف می شن و هرچه این خون که باعث حجیم شدن آلت شده در آلت بمونه و خون تازه جایگزینش نشه،به بافت آلت آسیب بیشتری می رسه و این آلت شروع به باریک شدن

 بخصوص در قسمت ابتدایی و نزدیک به بدن می کنه که برای هیچ مردی خوشایند نیست.مغز همون طور که حرکات بافت ماهیچه ای بخش های مختلف لوله گوارشی مثل معده و روده رو بوسیله ی اعصاب بدن کنترل می کنه،در یک فرآیند غیر ارادی باعث می شه ماهیچه های آلت با فشار آوردن به میزراه سبب جهش مایع منی به بیرون بشن.

خود رضایی مکرر که مغز و اعصاب محیطی بدن رو در گیر می کنه،تاثیر مخربی روی تمرکز،حافظه و اعصاب بدن می ذاره. خود ارضایی و بطور کلی هر گونه فعالیت جنسی در نوجوانان و در سنین پایین سبب بلوغ زودرس و درنتیجه کوتاه موندن قد و توقف رشد جسمانی می شه.خود ارضایی بیضه ها رو مجبور به تولید پی در پی اسپرم می کنه که با مرور زمان توان بیضه ها برای تولید 

اسپرم به مقدار کافی و با کیفیت پایین می یاد که توانایی باروری فرد رو تحت شعاع قرار می ده.مواردی که مطرح شد بسته به شدت و میزان خود ارضایی و سلامت جسمی فرد و تغذیه متغیر اند اما بروز اونها غیر قابل انکاره.موارد بالا بدیهی ترین و ساده ترین موارد علمی رو در بر می گیره که مورد تایید عمومه و علی رغم میل باطنی برای هر مورد از موارد اشاره 

شده مداق اونها در توصیه های مذهبی رو ذکر نکردم تاحال کسانی که به این مسائل حساس اند رو رعایت کنم و مطابق دیدگاه خودشون قانعشون کنم.با موفقیت در کنکور 94و دعای شما عزیزان امیدوارم به جمع پزشکان خادم مردم عزیز بپیوندم.


پاسخ های مردم (۱۰)
مجتبی کلاته. (روش های ترک خود ارضایی)
  • سه شنبه ۱۰ تیر ۹۳
  •  
  • ۱۷:۴۶
من تجربه کردم و با همه مسائل این موضوع اشنام و روش های مقابله با نفس یا همون جهاد اکبر رو کاملا براتون شرح میدم.   اولین موضوع برایه موفقیت در این مساله اراده شماست که تا چه اندازه قوی  هست سعی کنید اراده خودتون رو دست کم نگیرید و مداوم به خودتون بگید من این کار رو نمیکنم من نمیزارم شیطان به من فرمان بده از نظر روانی و ایجاد انگیزه خیلی موثره. دوم سعی کنید خودتون رو به هیچ عنوان تحریک و روح شهوت رو در خودتون بیدار نکنید دلیل اصلی احتلام در خواب همینه درسته خودتون رو ارضا نمیکنید ولی وقتی به خواب می رید بدنتون در حال سبک شدن است وفشار شهوت اون زمان به صورت نا خوداگاه از شما خارج میشود.زمانی که فکر شهوت انگیز میکنید احتمالا سریع تحت تاثیر قرار می گیرید و می خواهید خود ارضا کنید این به خاطر ضعف بدنی شماست چون مدت زمان زیادی رو خود ارضا کردید بدن شما به شدت ضعیف شده و قادر به تحمل فشار نیست و سریع خود را خالی میکند این دلیل دوم احتلام در خواب است. بنده در این زمان به چنان نیرویه ذهنی وبدنی دست یاتم که حتی با دیدن فیلم هایه به شدت متحرک اگر نخواهم التم تکان هم نمی خورد چه به این که بخواهد راست شود. برای این که نفس تان را در کنترل داشته باشید طبق گفته حضرت علی بهترین روش این است که از فکر و اندیشه خود استفاده کنید یعنی به محض اینکه فکرهایی متحرک در  ذهنتون پدید اومد مدیریت ذهن داشته باشید اون فکر رو حذف کنید و فکر دیگه ای رو جایگزین کنید  این کار به شدت مشکل است چون که ممکن است اون فکر هزاران بار در ذهن شما نفوذ کند در این زمان شما دیگر نباید به هیچ چیز فکر کنید و باید خودتون رو با بازی کردن یا صحبت با خانواده سرگرم کنید در ضمن کسی که ذهنش یکسره در گناه می چرخد اخر مرتکب گناه میشود . نماز های یومیه این عمل رو برایه شما ممکن میکنه که ذهن تون کمتر تحریک میشه ارادتون رو سر پا نگه میداره خدا در افکارتون بیشتر به چشم می اید و همینطور احساس پاکی ناب میکنید .اگه تا دو سه هفته مقاومت کردید و بعد دوباره خود ارضایی کردید اصلا مهم نیست بلکه اگر ناامید شدید ودست از تلاش برداشتید دیگر تمام است و شما بنده شیطان خواهید شد . من خودم تقریبا سه چهار ماه تقریبا توبه میشکستم ولی در اخر پیروزی نصیبم شد و حتی بعد یکی از نماز جماعت هام روشن شدن قلبم وگرمایه درونیش رو حس کردم . و فهمیدم که خارج میکند شما را از تاریکی ها به سمت روشنایی یعنی چی... اگه چیزی یاد گرفتی و نظر ندادی اون دنیا جلوت رو میگیرم.
خاکی
  • سه شنبه ۱۰ تیر ۹۳
  •  
  • ۲۳:۳۴
آقا مجتبی دستت درد نکنه، مفید بود.
اون جمله آخر رو دیدم ترسیدم.
ناشناس
  • چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۳
  •  
  • ۱۶:۱۲
بازهم چیزی بالاتر از اراده نمبینی گرچه سخت. ولی این خواست اصلی خدا از توست.
مثل خودت مجتبی
  • چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۳
  •  
  • ۱۷:۴۱

آفرین آفرین آفرین

انشاالله دکتر شی جوون.

مجید
  • سه شنبه ۱۰ شهریور ۹۴
  •  
  • ۰۲:۲۶
دمتون گرم
پارسا
  • شنبه ۱۱ مهر ۹۴
  •  
  • ۲۳:۱۶
بسم الله الرحمان رحیم.به نام خدا
سلام نوجوانی هستم ک یک سال یا شاید بیشتر است که خود ارضایی میکنم .با خواندن این پست و حرفای اقا مجتبی مقداری به خودم امدم.من در زندگیم فرد خوبیم یعنی نمازمو تا بتونم میخونم اخلاقم خوبه از غیبت دوری و کاراهای دیگر تا توانسته ام جلوگیری کرده ام امیدوارم بتوانم خود ارضایی را ترک کنم چون تازه الان معایبش را فهمیدم برایم دعا کنید ممنون.
م.ک
  • دوشنبه ۱۳ مهر ۹۴
  •  
  • ۱۸:۱۳
یک نکته:
من سالهای زیادی گرفتار احتلام زیاد شبانه بودم اما یکبار که برای درمان سینوزیتم به ذکتر طب سنتی مراجعه کردم، ایشان حجامت از ناحیه سینوس را برایم انجام داد که علاوه بر تاثیر روی سینوزیتم، احتلام شبانه بشدت کاهش یافت.  خود دکتر هم برایش عجیب بود...
التماس دعا 😭
  • یکشنبه ۲۱ آذر ۹۵
  •  
  • ۲۳:۱۷
سلام
منم میخوام ترک کنم و شدیییییییییییدا به دعای شما دوستان نیاز دارم 
التماس دعا
ل
  • یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵
  •  
  • ۲۰:۲۶
میخوام ترک کنم برام دعا کنید

متخصص
  • چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵
  •  
  • ۱۵:۲۵
به مجتبی:پس خودارضایی باعث زود انزالی می شود زیرا بدن ضعیف می شود و دائم می خواهد خودش را تخلیه کند.